måndag, maj 19, 2014

Hattask till leksaker

Tankar kring det här med att få barn och att ens hem fylls upp av leksaker
 är fantastiskt så klart- men det behöver ju inte betyda att de måste
 ta över och att allt man själv tycker om (som att ha det lite fint omkring sig) 
måste försvinna. Det gäller att hitta nya lösningar, 
ett par fyndade gamla hattaskar har flyttat in i vårt 
vardagsrum för att så småningom fyllas med vårt älskade barns saker.
Och till er som undrar om jag tror att de där räcker- nä
vet ni det tror jag inte, men allt måste inte gömmas heller 
för det ska ju så klart få synas att man har barn oxå;)
Kram
Johanna

6 kommentarer:

  1. Ha ha, ja bäst att föregå än föregås;-)
    Fina askar verkligen!!
    Ja sakerna blir bara fler o fler ju större de blir;-)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. I ärlighetens namn tyckte jag detta var lite besvärligt...tills jag kom på att liksom göra Agnes saker till en del av inredningen! Vi köpte t.o.m. en snygg hylla som vi hade i vardagsrummet för hennes saker.
    Hon hade förstås eget rum, men inte förrän i tre- fyraårsåldern lekte hon mer i det än där vi var.
    Nu är det annat, och ofta saknar jag den där tiden!

    Fina hattaskar!

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vet inte om jag vågar berätta det här...men alltså vårat hem var otroligt pedantskött, städat, var sak på sin plats och jag började nästan hyperventilera om saker stod fel :)
    Och så kom DOM..nu nio år senare är det bara att gilla läget och acceptera att jag numera bor i en gigantisk LEKSTUGA !!
    Både jag och maken plockar och plockar och plockar...och alla dom fina lådorna som jag fixade till leksakerna har gjorts om till små hus där döttrarnas flerårigt samlade videkissar och gråstenar bor..SUCK..och leksakerna ja dom finns överallt utom där dom ska vara.
    Det är bara att gilla läget som sagt och acceptera att vi just nu har väldigt kreativa och leksugna ungar som inte har samma smak av inredning som sina föräldrar :)

    Stor Kram

    SvaraRadera
  4. Gillar det!
    Det ska synas att det finns liv och att människor lever men utan att man behöver känna sig som i en leksaksaffär=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  5. Gillar det jag med :) Här hemma har det en förmåga att hamna saker från barnens rum överallt.
    Man får kolla vart man kliver *haha* Ha en toppen dag...

    SvaraRadera
  6. Ɗoes your blog have a contact page? I'm haνing trouble locating it but, I'd
    like too send you an e-mail. I've got some recօmmendations for yoսr blоg you might be interested
    in hearing. Either way, great site and I lοok forward to
    seeing itt develop oνer time.

    My wеblog - f adapters

    SvaraRadera