lördag, maj 18, 2013

Inred ute

Ja så här års är det mest ute vi inreder,
 vi piffar med tyg och
ljusslingor högt och lågt. Köper citronträd
 och skapar oss en lite oas.
En helt underbar tid, mina favorit 
materialval ute är
zink, sten, rost, trä,
och massa gröna växter.
Underbart att få plats med ett 
planteringsbord i en hörna....
även här gäller det att bygga både högt och lågt
 för att få till en mysig inredd känsla...
det ska finnas massa sittplatser 
där man bara kan sitta och njuta,
läsa en bar bok, lyssna på fågelkvitter
 eller kanske sommarregnet
som slår mot taket......
Färska örter och citronträd skapar en 
härlig medelhavskänsla
och sprider väldoft...
Och som ni vet så skulle drömmen 
vara ett växthus;)
Helen har verkligen lyckats 
skapa sig en underbar oas...
Hoppas ni får en fin lördag.
Kram 
Johanna

6 kommentarer:

  1. Är det inte hon som jobbar på Ulriksdal??
    Hon är riktigt duktig..

    kramen

    SvaraRadera
  2. Gottar mig i alla fina bilder du visar! Ska försöka få till lite mys och rumskänsla på vårt stora soldäck i år. Vi har knappt använt däcket tidigare år. Omysigt och alldeles för varmt. Ingen vill hänga där. Används bara när grillen rullas fram och så står alla där runt omkring och väntar på maten. Men maten äts sedan inne på verandan. Har inte fått till det förut men trots snäv budget så ska jag åtminstone göra ett ivrigt försök i år!

    SvaraRadera
  3. Wow, vilka bilder du visar! Påminde mej om att jag ska hämta hem och ställa ut mina citrusträd från mamma, hon har tagit hand om dem eftersom de luktade så starkt så min man fick en allergisk reaktion!//kram maria

    SvaraRadera
  4. underbara bilder kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Inbjudande bilder. Ett citronträd står på min önskelista. De är så fina! Kram Pernilla

    SvaraRadera