tisdag, juli 17, 2012

Svensk sommar

I dag har vi haft åksoväder, och en massa hagel här i Stockholm,
när man tittade ut såg det ut som det snöade....
dock svårt att fånga på bild men... 
i morses var det dessutom så kallt om framförallt
 händerna när jag cyklade till jobbet att jag önskade att jag hade haft handskar på mig- i juli?!?! HUUUA
Men nu i kväll har det spruckit upp och nu lyser
 till och med solen- det kallar jag en äkta svensk sommar;)
Ja kanske lika bra att göra som jag och jobba
 hela långa sommaren då;) 
Kram
Johanna

13 kommentarer:

  1. Fasiken, bara det inte kommer hit!
    Nu är det Tv 4 väder, ostadigt hör jag. Vi får ta på oss vantar, vi morgonpigga!

    kramkram

    SvaraRadera
  2. Hörde just att det blir 13 grader på torsdag, absolut vantar då ja..

    kram igen och om igen

    SvaraRadera
  3. Det var jättefint och soligt här hela dagen - men så plötsligt öppnade sig himlen och det rasade ned hagel i en så där 3 minuter. Sedan var det puts väck igen - helknasigt!

    SvaraRadera
  4. Ja, jisses vad det haglade och regnade där ett tag. Viggo frågade oss varfölr det regnade snöbollar. :-)

    SvaraRadera
  5. Galet är det! Inte klokt nånstans. Stackars oss.... :) :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  6. Japp, jag ångrar inte alls att jag bara tog två veckors semester den här sommaren! Däremot tycker jag synd om alla andra som har väntat hela året på semestern och så regnar den bort!

    SvaraRadera
  7. Ja jag håller med dig Åsa, synd om alla som inte kommer iväg på någon solresa, och ser sin efterlängtade semester regna bort...

    SvaraRadera
  8. Så fort jag bestämt mig för att klippa gräset så kommer regnet :) Mycket pyssel inomhus blir det, alltid bra! Kramar Marthina

    SvaraRadera
  9. Vilket väder Stockholm brukar ju leverera bra väder men inte i år : ( kram från Hjo Sofia

    SvaraRadera
  10. Här i kära Göteborg har solen lyst hela dagen:) Dock inte så jättevarmt, men jag är glad över det då jag inte får sova så mycket för min lilla och då orkar jag inte med solen...

    Kram till dig,

    Johanna

    SvaraRadera
  11. En sak är säker, efter två somrar som regnat bort så är det jag som drar utomlands nästa år. Tänker då inte chansa ett år till.....detta är för bedrövligt!

    SvaraRadera
  12. Jag håller med! Bedrövligt!! Min son kom med tidningen och visade prognosen i Europa... 44 grader och stor sol i Antalya!! Där skulle man vara :-)

    SvaraRadera
  13. HAGEL????
    Nei nå er jeg visst så trøtt at jeg leser feil og bør legge meg,for det går da vel ikke an???
    Toveklem:)

    SvaraRadera