tisdag, december 20, 2011

Utmaning antagen;)

Jag har fått en utmaning av bloggen 
Nässelblom och choklad.
Av följande på "Jullistan" ska jag välja
 det alternativ som jag föredrar
 om jag förstår det hela rätt?
Nåväl då kör vi.... 
Pepparkakor/ Lussebullar: 
Svårt, är tokförtjust i dem båda två- men oki jag
väljer lussebullar
Ischoklad/ Marsipan: 
Lätt marsipan- äter inte alls ischoklad 
Köttbullar/ Prinskorv: 
Hemgjorda köttbullar, gärna av viltfärs- mums!
Julkorv / Julskinka: 
Griljerad skinka
Lax / Sill: 
Gillar båda, men lax kan jag absolut inte vara utan.
Revbensspjäll / Janssons frestelse: 
Revbenspjäll alla gånger- för jag gillar inte ansjovis;) 
Paradis / Aladdin: 
Hmm Alladin finns det mörk choklad i va???
 det är jag svag för, 
och sen tar jag alla trillingnötter först...
Rullsylta / Pastej: 
Hua här väljer jag inget...
Glögg / Julmust: 
Glögg är såå gott, min favorit just nu 
är Blueberrys Blåbärsglögg,
 inte alls söt och full av antioxidanter!!!
Rödbetssallad / Dopp i grytan:
 Rödbetssallad
Ris a la malta / Risgrynsgröt:
 Det här kan jag bara inte äta, 
blev tvingad när jag gick i skolan
 sen dess kväljer de mig....
Äppelmos / Senap: 
Stark senap ett måste på skinkan
Hemma / Borta: 
Eftersom vi inte har några barn
 så gör det mig inget att fira julen borta, 
viktigast är att jag får vara med min man.
Utomlands / Sverige:
 Julen är en familjehögtid, 
så här stannar jag nog kvar i Sverige
 och myser med nära och kära, 
i ett riktigt vinterlandskap!
Ge / Få: 
Ge- alla gånger!!!
Mysteriet på Greveholm / Dieselråttor och sjömansmöss: 
 Mysteriet på Greveholm den andra var så dålig.
Chokladkalender / Paketkalender: 
Paketkalender låter som ett underbart
sätt att starta dagen 
med en liten present varje morgon;)
Plastgran / Äkta: 
Äkta det doftar jul!
Arne Weise / Ernst: 
Som julvärd eller vad? 
hmm Arne är lite sliskig;) hihi
 men Ernst är inspirerande och mysig....
Nu vill jag se om någon av mina
 fina läsare tar sig an utmaningen
helt frivilligt såklart;)
Kram
Johanna

4 kommentarer:

  1. Roligt att läsa lite såna här listor!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Kul lista! Den här utmaningen får jag nog ta mig an tror jag :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Vad kul att du antog utmaningen och vad snabb du var. Blueberrys blåbärsglögg låter som ett superbra alternativ till vanlig glögg. Den får jag kika efter. Vilken liten sötnos på den avslutande bilden. Hoppas att du får en riktigt mysig jul med just de utvalda godsakerna och dina nära och kära! Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Vilken skön lista;) Håller med dig på många punkter. Kram Sofia

    SvaraRadera