torsdag, september 15, 2011

Söderman spejjar från matbordet

Tänkte visa er lite bilder från vårt matrum.
På det gamla 1800- tals bordet,
har vi underlägg från Svensk tenn, snapsglas, danska mjölkflaskor, och spegelunderlägg.
De två sista jag räknade upp har jag köpt hos finaste 
Marie, från "Vita Ranunkler"
Stolar från Mio, och franska littografier med träd,
 inropade på auktion i ramar från Ikea.
Ikeabokhylla för alla vackra kokböcker, och
ljusstaken vänskapsknuten från Svenskt tenn i fönstret.
Och ni ser ju själva- det finaste vi har,
har vi satt på bordet;) (Söderman alltså)
Här ser ni en skymt av balkongen utanför.
De vackra rosorna i fönstret- de är
FEJK;)
Katten däremot- han är äkta vara!
Festen igår var så trevlig,
lovar att snart visa bilder därifrån;)
 I am off to work!!!
Varm kram
Johanna

13 kommentarer:

  1. Så fint du har det...och lilla Misse Måns i fönstret och på bordet. Dekorativt inslag säger djurälskaren Maria. Ha det gott kramar från Maria

    SvaraRadera
  2. Så fint ni har det, Så snygga littografier!!! Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Godmorgon!

    En fin mix av material och färger! Gillar :)

    Ha en bra dag!

    Annakarin

    SvaraRadera
  4. Vilken fin matsalplats du/ni har.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  5. Snyggt, till och med söta kissekatten matchar det lila och svarta! =)

    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Så fint...och det finaste satte du på bordet :))
    Ha det bra.

    SvaraRadera
  7. Åh va fint,så himla kul att få se sina vänners hem! Ha det gott vännen Kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Hejsan !

    Så fint med det lila och katten matchar exakt.

    Så ljust och rymligt.

    Jag har så murrigt, fast jag har offwhite färgade gardiner i Vard.rum.(nyköpta i somras)skulle ju vilja ha ett par nya till vintern.

    Ljusa gardiner i kök o.sovrum också.


    Kram Mi

    SvaraRadera
  9. Så fin spiseplass!
    Bordet var jo bare herlig!!

    -Amalie

    SvaraRadera
  10. Tack fina ni, jag är själv nöjd, för mig är det en harmonisk plats där jag mår gott av att vara. Bordet är ett av mina bästa köp;) Förutom vår älskade Söderman då så klart....Kram Johanna

    SvaraRadera
  11. men du så fint, så snyggt du har blandat, det gamla med det moderna....Littografierna är supersnygga! Kram Lisa

    SvaraRadera
  12. Där hade jag lätt kunnat sitta och dinera, underläggen är superfina!

    Kram o trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Så sitter vår svarta katt också gärna! Väldigt snygg matplats! Saknar en matta faktiskt! Gillar mattor. Kram!

    SvaraRadera