onsdag, september 28, 2011

Liten men naggande god

En till synes väldigt liten bok,
 ligger där på sängbordet.
Men döm inte efter storleken,
för den är SÅ innehållsrik!
Den har satt igång många tankar hos mig.
Den heter Wabi sabi, som betyder tidlös visdom,
här beskriver Agneta Nyholm Winqvist
 sina försök att skapa ett mer 
anspråkslöst och ödmjukt liv. 
Utifrån en av grundtankarna i wabi sabi
 "att ingenting är perfekt" 
har hon lärt sig att acceptera 
saker som de är. 
Grundtankarna i Wabi Sabi är enkla:
Ingenting varar för evigt
Ingenting är perfekt
Ingenting blir någonsin färdigt
Den innehåller en massa 
fina och tänkvärda ord och citat,
här kommer ett par exempel: 
En bok som man tar till för att
stressa ner, en guide för att lära sig 
att ta vara på mera av sig själv.
Vem behöver inte detta?
Önskar er en jättefin kväll!
Kram
Johanna

6 kommentarer:

  1. Tänkvärda ord, och verkligen sådant man bör ta till sig. Både i livet rent generellt och när det gäller inredning, som av och till kan bli lite väl pretentiöst... :-)

    Hoppas du har haft en fin onsdag!

    SvaraRadera
  2. Det känns som om jag behöver läsa den .. Har hört talas om den .. Tänkvärda ord .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

    SvaraRadera
  3. Den har länge legat i min önskelista på adlibris men nu känner jag helt klart att det är något för mig! Tack för titten! Kram

    SvaraRadera
  4. Vill ha den boken! jättefina tänkvärda ord.

    Vilken fin blogg du har johanna ,hit tittar jag in fler gånger:)

    kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar bok!!
    Den skulle jag verkligen kunna tänka mej..att läsa!!
    Önskar dej en underbar dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera