torsdag, december 22, 2011

fascinerad av Albinos

Jag är väldigt fascinerad av Albinos,
djur, växter, och människor.
De ser alla väldigt vackra, och exotiska ut!
Tragiskt att de blir utstötta i naturen, men
oftast klarar de sig inte så bra 
eftersom de oftast är blinda eller har 
en mycket dålig syn.
Jag skulle vilja rädda albinodjur 
och ge dem ett bättre liv...
Albino lejon

Albino möss
Albino känguru
Albino tiger
Albino hjort
Albino åsna
Albino krokodil
Albino ekorre
Albino påfågel
Albino rådjur
Albino igelkott
och till sist en flicka med albinism
Begreppet albinism, 
när det kommer till människor, 
används mer generellt om ett flertal 
olika förändringar, 
vilka medför mycket ljus hy och ljust hår 
och inte enbart om personer som
 har brist på enzymet tyrosinas 
och därför saknar båda former av melanin. 
Spännande ämne tycker jag...
Kram 


Johanna

1 kommentar:

  1. Hej Johanna !

    Ett mycket intressant inlägg.Det finns en karl här i stan som är det vitaste jag sett.Så jag fråga mitt ex. som är infödd om honom. Jo han har alltid varit kritvit hela han. Då borde han ju vara albino.De har väl svårt att vara i solen ?

    Mi

    SvaraRadera